BESTILLING I WEBSHOP

Bestill på nettet – og få levert uret ditt!
Hvis du allerede her velger et bestemt ur, kan du bestille og betale det via denne webside 
med betalingskort. Det er prisen i bestillingsbekreftelsen, der er gjeldende. Vi tar ikke ansvar for en evt. utsolgt vare,
og vil informere om tilsvarende, alternative muligheter. Du får en bestillingsbekreftelse umiddelbart etter din bestilling.
Prisene er inkl. merverdiavgift. Dit kjøp er blant annet regulert av lov om forbrukerkjøp, angrerett, markedsføring,
personopplysning og e-handel. (Se https://lovdata.no/)

Vi tar forbehold om eventuelle feil når det gjelder pris og informasjon på websiden.
Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål, så vi kan gi deg god hjelp og en vellykket handel.

 

BETALING

Du kan betale med VISA eller MASTERCARD.
Der oppkreves ingen gebyrer i forbindelse med betaling.
Beløpet hæves først på dit kort, når varen avsendes.

 

LEVERING

Din bestilling avsendes innen for to dage fraktfritt.

 

ANGRERETT

Du har som forbruker 14 dages angrerett, når du handler hos os, ved kjøp på min. 300,-.
Fortrydelsesfristen utløper 14 dage efter den dag, du har mottatt din vare.
Du skal innen 14 dage fra mottakelse gi os meddelelse om, at du ønsker at angre dit kjøp.
Meddelelsen skal gis ved (innsett mail/tlf.nr.) eller ved å bruke angrerettsformularen (download, rett til og send PDF i epost på post@protid.no).
I din meddelelse skal du gjøre os tydelig oppmerksom på, at du ønsker å utnytte din angrerett. 
Du kan ikke angre ved blot å nekte mottakelse av varen uten samtidig at gi os tydelig meddelelse om dette.

 

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uten unødig forsinkelse, og senest 14 dage etter du har meddelt os, at du ønsker at angre dit kjøp.
Du skal avholde de direkte utgifter i forbindelse med varens returforsendelse.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballasje kan muligvis utgjøre en verdiforringelse,
så for at være sikker på at kunne motta alle pengene retur, skal varen returneres i original emballasje.

 

Følgende varetyper er unntatt angreretten:

Levering av varer, som er fremstillet efter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg,

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Du hefter kun for eventuell forringelse av varens verdi, som skyldes anden håndtering, end hva der er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måte, den fungerer på.
Du kan med andre ord prøve varen på samme måte, som hvis du prøvde den i en fysisk butikk, men du må ikke ta den i egentlig bruk.
Hvis varen er prøvd utover hva der er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse av kjøpet kun
får en del eller intet av kjøpsbeløpet retur, avhengig av varens handelsmessige verdi.

 

TILBAKEBETALING AV KJØPSBELØPET

Hvis du angrer dit kjøp, får du det beløp du har innbetalt til os, tilbake. I tilfelle av en verdiforringelse, som du hefter for,
fratrekkes denne kjøpsbeløpet.

Hvis du benytter din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringsomkostninger uten unødig forsinkelse
og under alle omstendigheter senest 14 dage fra den dato, hvor vi har mottatt meddelelse om din beslutning om at angre denne avtale.
Vi gjennomfører en sådan tilbakebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den opprinnelige transaksjon.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen, inntil vi har mottatt varen retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for at have returnert den.

Hvis du angrer kjøpet, skal varen sendes til:
Protid AS
Kirkeveien 178
3106 TØNSBERG
Vi mottaker hverken pakker uten levering eller pakker sendt pr. etterkrav.

 

REKLAMASJONSRETT

Kjøpelovens mangelsregler kan finne anvendelse på varekjøp. Når du handler hos os som forbruker, har du 24 måneders reklamasjonsrett.
Det betyder, at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon.
Det er et krav, at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller anden skadeforvoldende adferd.

Du skal reklamere skriftlig innen for «rimelig tid» efter, at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innen for to måneder efter, at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig. 

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktomkostninger. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for avsendelse, så vi kan tilbakebetale dine fraktomkostninger.

 

Varen sendes til:
Protid AS
Kirkeveien 178
3106 TØNSBERG

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljert som mulig.
Vi mottar hverken pakker uten omdeling eller pakker sendt pr. etterkrav.

 

PERSONDATAPOLITIKK

For at du kan inngå avtale med os, har vi bruk for følgende opplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen av dine personopplysninger med det formål
at kunne levere varen til deg. Person opplysningene registreres hos Protid AS og oppbevares i tre år, hvoretter opplysningene slettes.
Den dataansvarlige på Protid AS er Finn Annmark.
Dine opplysninger videregis eller selges ikke til tredjemann.
Som registrert hos Protid AS, har du alltid rett til å gjøre innsigelse imot registreringen.
Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger, der er registrert om deg.

Disse rettigheter har du etter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: post@protid.no

 

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over kjøpet ditt, skal du rette henvendelse til oss på email: post@protid.no eller tlf. 33382332. 

 

OPPDATERING

Handelsbetingelsene er senest oppdatert den 07.06.2018.

 

ANGREFORMULAR

Laste ned angreformular – klikk her