BESTILLING I WEBSHOP
Bestill på nettet – og få levert uret ditt!
Hvis du allerede her velger et bestemt ur, kan du bestille og betale det via denne nettsiden 
med betalingskort. Det er prisen i bestillingsbekreftelsen, som er gjeldende.
Vi tar ikke ansvar for en evt. utsolgt vare, og vil informere om tilsvarende, alternative muligheter.
Du får en bestillingsbekreftelse umiddelbart etter din bestilling.
Prisene er inkl. merverdiavgift. Ditt kjøp er blant annet regulert etter lov om forbrukerkjøp, angrerett, markedsføring,
personopplysning og e-handel. (Se https://lovdata.no/)
Vi tar forbehold om eventuelle feil når det gjelder pris og informasjon på nettsiden.
Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål, så vi kan gi deg god hjelp og en vellykket handel.

 
BETALING
Du kan betale med VISA eller MASTERCARD.
Det kreves ingen gebyrer i forbindelse med betalingen.
Beløpet trekkes på ditt kort først når varen er sendt.
 

LEVERING
Din bestilling sendes innen to dager med fri frakt.
 
ANGRERETT
Du har som forbruker 14 dagers angrerett, når du handler hos oss, ved kjøp på min. 300,-.
Angrefristen utløper 14 dager etter du har mottatt varen din.
Du skal innen 14 dager fra mottakelse, gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet.
Beskjeden skal gis ved (innsett mail/tlf.nr.) eller ved å bruke angrerettsskjema (last ned og send som PDF på epost til post@protid.no).
I meldingen din skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å utnytte din angrerett. 
Du kan ikke angre ved å bare nekte mottakelse av varen uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.
 
RETURNERING
Du skal sende din ordre i retur til oss uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager etter du har gitt oss beskjed om at du ønsker at angre kjøpet.
Du må betale de direkte utgiftene i forbindelse med retur av varen. Du står for risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Mangel på originalemballasje kan være et tap av verdi, så for å være sikker på at du vil motta alle pengene i retur,
skal varen returneres i originalemballasje.
 
FØLGENDE VARETYPER ER UNNTATT ANGRERETTEN:
Levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.
 
VARENS TILSTAND, NÅR DU SENDER DEN I RETUR:
Du merker at verdien av produktet kan være svekket på grunn av annen håndtering enn det som er nødvendig for å bestemme varens art, egenskapene og måten varen fungerer.
Du kan med andre ord prøve varen på samme måte, som om du prøvde den i en fysisk butikk, men du må ikke ta den i normal bruk.
Hvis varen er prøvd utover hva som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt, hvilket da betyr at du ved avbestilling av kjøpet kun får en del eller ingenting av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi.
 
TILBAKEBETALING AV KJØPSBELØPET
Hvis du angrer på kjøpet, får du det beløpet du har betalt til oss tilbake. I tilfelle av en forverring av verdien som du hefter for, fratrekkes dette fra kjøpsbeløpet.

Hvis du benytter din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringsomkostninger uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har mottatt beskjed med din beslutning om at du ønsker å angre denne avtalen.
Vi gjennomfører da en tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

Hvis du angrer kjøpet, skal varen sendes til:
Protid AS
Kirkeveien 178
3106 TØNSBERG

Vi mottaker verken pakker uten levering eller pakker sendt pr. etterkrav.
 
REKLAMASJONSRETT
Kjøpslovens mangel-regler kan gjelde for varekjøp. Når du handler hos oss som forbruker, har du 24 måneders reklamasjonsrett.
Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.
Det er et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadende adferd.
Du skal reklamere skriftlig innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være betimelig. 
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktomkostninger. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for utsendelse, så vi kan tilbakebetale dine fraktomkostninger.
 
Varen sendes til:
Protid AS
Kirkeveien 178
3106 TØNSBERG

Når du returnerer varen, bes du om å beskrive problemet så detaljert som mulig.
Vi mottar verken pakker uten levering eller pakker sendt pr. etterkrav.
 
PERSONDATAPOLITIKK
For at du kan inngå avtale med oss, har vi bruk for følgende opplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og epostadresse.
Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formål om å kunne levere varen til deg.
Personopplysningene registreres hos Protid AS og oppbevares i tre år, hvoretter opplysningene slettes.
Den dataansvarlige hos Protid AS er Finn Annmark.
Dine opplysninger gis ikke videre eller selges til tredjemann.
Som registrert hos Protid AS, har du alltid rett til å protestere på registreringen.
Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg.


Disse rettigheter har du etter persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til: post@protid.no

 
KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over kjøpet ditt, skal du rette henvendelse til oss på epost: post@protid.no eller tlf. 33382332
 
OPPDATERING
Handelsbetingelsene er sist oppdatert den 07.06.2018.
 
ANGREFORMULAR
Laste ned angreskjema – klikk her